Conform unui studiu realizat de Online Publishers Association si Nielsen/NetRatings, rolul primar al internetului s-a schimbat in ultimii 4 ani de la mijloc de comunicatie la sursa de informatie si content.
Desi acest lucru poate sa nu para surprinzator pentru internautii din ziua de azi, internetului a devenit in principal o sursa de informatii si locul in care utilizatorii citesc si vizualizeaza content in diferite forme.
In 2003, conform asociatiei americane Online Publishers Association (OPA), acest lucru reprezenta doar 34% din timpul petrecut online de catre utilizatori, spre deosebire de cel rezervat comunicatiei, care consuma 46% din timpul acestora.
Acum, acest raport aproape ca s-a inversat, vizualizarea de content reprezentand 47% din timpul petrecut online de catre utilizatori in 2007, urmat de cel pentru comunicatii, 33%. Alte activitati online reprezinta comertul electronic, 15% din timp, in scadere de 5% fata de 2003, si cautarile online, care ocupa 5% din timpul pe net.
OPA explica tranzitia catre content prin mutarea online a unor activitati desfasurate in mod traditional offline, precum cititul stirilor, cautarea de programe TV si informatii despre filme, sau aflarea de informatii despre vreme. Un alt factor este sporirea numarului de site-uri de social networking, care, desi includ o doza semnificativa de comunicare, sunt considerate de catre studiu ca intrand la capitolul content. Tot aici sunt incluse si activitatile de messaging, care au cunoscut si ele o crestere semnificativa in ultimii ani.
Modificarea rolului internetului este una impresionanta, atat datorita timpului foarte scurt, de doar cativa ani, in care s-a produs, dar si datorita faptului ca ea a avut loc pe fondul cresterii absolute a volumului de comunicare, numarul e-mailurilor schimbate fiind in continua crestere, dupa cum poate probabil confirma majoritatea utilizatorilor.
Aceasta tendinta este de presupus ca va continua si in urmatorii ani, pe masura ce accesul la internet devine mai facil, din mai multe locatii, inclusiv wireless, cu latimi de banda din ce in ce mai mari si pe masura ce din ce in ce mai multe activitati umane vor face aceasta tranzitie de la offline la online.
(Sursa: Ars Technica)
luni, 1 octombrie 2007
motive ca situl sa apare pe net ?
Publicat de
Arian@
la
01:54
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu